dsc04892edited

Ouderbetrokkenheid

dsc04904edited

Op onze school betrekken we ouders intensief bij het onderwijs maar ook bij activiteiten in en om de school.
We informeren ouders zorgvuldig en gestructureerd over de ontwikkeling van hun kind. Dit doen we door middel van een omkeergesprek bij de start van het jaar. Hierbij draaien we de rollen eens om en laten we ouders (en kind) vertellen over hun kind. Onderwerpen die besproken worden zijn: wie ze zijn, wat ze leuk vinden, waar we rekening mee kunnen houden. In november houden we een voortgangsgesprek over de ontwikkeling van hun kind waarna er in februari een rapportgesprek volgt naar aanleiding van het rapport. In april houden we een facultatief voortgangsgesprek op initiatief van de leerkracht en in juni eindigen we met een facultatief gesprek op initiatief van ouders en/of leerkracht naar aanleiding van het 2e rapport.
Bij nieuwe kleuters worden er 6-weken gesprekken gevoerd om ouders van nieuwe kinderen op school tijdig bij te praten over de start van hun kind.
In groep 7 en 8 worden adviesgesprekken gevoerd over de richting voor het voortgezet onderwijs.
Ouders kunnen voortdurend op eigen verzoek een gesprek aanvragen en via Parro (ons oudercommunicatieplatform) houden we ouders elke week via de Weekinfo op de hoogte van de ontwikkelingen in de klas van hun kind.

De kijkochtenden bij de kleuters en groep 3 bieden ouders een doorkijkje in een ochtend die hun kind normaliter heeft. Zij draaien dan een deel van de ochtend mee in de groep van hun kind.
De inloopavonden van groep 4 t/m 8 geven kinderen de kans om hun ouders een rondleiding te geven door de klas en te vertellen wat ze op een dag doen, waar ze aan werken, wat ze leren en hoe een dag in z’n werk gaat.

Ouderhulp is onmisbaar en waarderen we enorm. Ouders helpen vrijwillig bij diverse activiteiten zoals het rijden naar het Barghse Huus voor een theatervoorstelling en naar het Technieklokaal van Technoplaza in Zevenaar. Daarnaast gaan ouders mee in de trein naar het verzetsmuseum in Aalten, lopen mee naar de bibliotheek, helpen bij de sportdag, maken verteltassen, versieren de school, helpen met luizenpluizen en zorgen voor boekenuitleen bij Boekenpret bij kleuters.