Techniek

Wij moesten stop motion doen. Dat houdt in dat je een klein filmpje moet maken door heel veel foto’s te maken.
Er waren wel 30 foto’s per sec. En wij hadden 47 sec. Reken maar uit hoeveel foto’s dat zijn.
We moesten ook tekstballonnen plaatsen en ook geluiden. Daar waren we een kwartier mee bezig. En met de foto’s een half uur.
We vonden het super leuk. We hebben geluk dat we nog 3 keer gaan.
Je kan het filmpje opzoeken op: AS Lisa en Esmee 7 didam. Youtube.
Lisa en Esmee

Wij moesten bij het technieklokaal de dansende figuren maken. Ik zat bij Justine, Daisy, Sophie S en Kimberly.
Als eerste moesten ik en Kimberly het draai ijzertje maken. Wij moesten houten pinnetjes in het doosje zetten.
Als je daar mee klaar was moest je ze op een ijzeren stangetje steken. Als je daar mee klaar was moest je op het ijzeren stangetje met een hamer slaan en daarna moest je gaatjes boren, dikke gaatjes en dunne gaatjes.
Daarna moesten we houtblokjes schuren, en toen moesten wij gaatjes boren maar bij mij ging dat mis. Maar eenmaal toen we een andere boor hadden ging dat goed.
Later toen het bijna klaar was mocht je met een 3d pen. Toen het niet meer zo warm was mocht je met een heel heet lijm pistool het vastplakken en toen het eenmaal 11:30 uur was hadden we een eindgesprek. Het was hartstikke leuk.
Anouk

Wij maakten de bureaustandaard en dat deden we met Eline, Lieke, Sophie G, Adeeb, Emirhan. We moesten eerst op de snappet opdrachten maken. Daarna gingen we naar het technieklokaal om de bureaustandaard te maken en we begonnen met een ijzeren plaat en een blok hout.
We hadden de ijzeren plaat 1 van de 4 van de plaat gebogen en we gingen daarna lijntjes trekken op de houten plank en daarna waren we klaar met de ijzeren plaat.
Toen moesten we doorgaan met de glazen plaat. We moesten eerst lijntjes trekken met de kras pen. Eerst 35 cm en 40 cm en toen gingen we 30 cm buigen en daarna 5 cm buigen en toen moesten we die ijzeren plaat aan die houten plank maken.
Daarna moesten de die glazen plaat voor boren en toen waren we klaar. We zagen nog veel meer mooie projecten van andere kinderen.
Toen fietsten we naar school maar halverwege was Gina's ketting kapot, maar gelukkig hadden we de juf die Gina duwde en na lang fietsen kwamen we eindelijk op school en mochten we naar huis.
Emirhan

Eerst moest je in de klas opdrachten maken en filmpjes kijken zodat je er wel al wat van wist. Daarna gingen we allemaal met de fiets naar het Liemers College in Zevenaar. En dat was ongeveer een 15 min fietsen.
We kwamen binnen en toen ging een man ons eerst wat dingen uitleggen. Daarna mocht iedereen naar de plek waar je moest gaan beginnen. En er waren 5 dingen die je kon doen: Dansende figuren, raketlanceerplatform, stop motion en natuurlijk Sphero-Electric-karretje.
We moesten vooral met hout en elektriciteit aan de slag. Iedereen had een houten plankje. Daarop moest je met allemaal centimeters precies meten want als het al een klein beetje schuin was moest je weer opnieuw gaan meten, dus ze waren best wel streng.
Daarna als we met het meten klaar waren moesten we allemaal gaatjes boren, maar ze wouden natuurlijk niet dat er gaten in de tafel kwamen dus er moest een groot blok onder, en daar zaten al wel aardig wat gaten in. En ze hadden ook en hele rare machine waar je houten rondjes mee kon maken (houten wielen). En die wielen moest je met een metalen stok (of zoiets) en dan moest je de wielen daar doorheen doen en ook vast schroeven maar dat is niet zo heel moeilijk.
En als je daar klaar mee was dan moest je de accu en de aan en uit knop er op lijmen maar daar helpen ze je er wel mee want als je dat fout deed dan is dat niet zo handig. Maar bij een paar kinderen ging de auto achteruit dus dan moesten ze 2 draadjes verwisselen en moesten ze die weer vast solderen. En als dat allemaal klaar was mocht je de auto met een 3D pen versieren en nog met normale stiften maar de meeste kinderen hadden daar weinig tijd voor.
We zaten in het groepje met Nikki, Rebecca, Senna, Kyra en Gina.
Rebecca en Nikki

      

      

      

      

      



Copyright © 2013 All Rights Reserved. Iconen by Albert Schweitzerschool, KVK: 41047360